evelineess.blogg.se

Choklad muffins med hallon

Publicerad 2014-08-14 15:55:00 i Mat, Min vardag,

 
 

Fick någon konstig kick och började baka, inte ofta det händer eftersom jag inte gillar att ta ut och in saker från ugen, haha. Men det blev choklad muffins med nuttella och hallon frosting, jättegott. Som tur va kom Hope och kune käka upp några med mig.
 
Recept:
100g margarin
2ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
Blanda ägg och socker pösigt, häll sedan i dom andra ingredienserna och sist det smälta matfettet. Häll upp smeten i formar och lägg på lite nutella, ställ in i ugnen 10min på 200 grader.
 
Till frostingen:
En hel Philadelphiaost,naturell
1-2 dl florsocker (man får testa sig fram)
Toppa med lite frusna hallon och njut💕

Kommentarer

Postat av: Sabina

Publicerad 2014-08-14 16:06:49

Åh vad fina, har du recept på dom? :)

Svar: Absolut, jag la till receptet på inlägget💕 kul att du gilla dom
Evelina Hammarin

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-14 17:16:58

MUMMS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej där! Jag är en tjej på snart 14 höstar. Jag gillar att ta en mysig ridtur i skogen med mitt lilla gottlandsruss Piztage eller varför inte en trevlig bio kväll med kompisarna. Jag gillar att ta kort på allt som kommer i min väg och triksar gjärna lite med bilderna. Min blogg handlar mycket om min vardag och tipsar gjärna om det nyaste modet eller den godaste glassen, helt enkelt sånt jag kommer på. Fortsätt gjärna läsa bloggen och sprida den Puss&hej leverpastej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela